ושוב זה קורה: אתם, הילד המבודד התורן והבידוד הארוך "כלואים" יחד בבית. המשימה: להעביר יחד את הזמן בצורה כמה שיותר נעימה. איך עושים זאת נכון? כיצד תוכלו לא רק לשרוד את הימים אלא גם ליהנות יחד וליצור זיכרונות נפלאים? עם קצת יצירתיות ורצון טוב, תוכלו לעשות זאת בקלות. הנה כמה רעיונות נהדרים ויצירתיים במיוחד לזמן בידוד משותף.

  1. מירוץ מכוניות מקרטון

יש לכם כמה קרטונים בבית? זה בדיוק הזמן לתת להם חיים חדשים! קרטון הוא אחד החומרים השמישים ביותר ב"טבע", והוא יכול גם להפוך בהינף יד יצירתית למכונית משובחת. גזרו, הדביקו וצרו מכוניות מסוגים שונים (רכב פרטי, אופנוע, משאית וכדומה), ולאחר מכן תוכלו לבנות להם עולם שלם – מירוץ מכוניות אתגרי, עיר שוקקת וכל עולם אחר שהילדים ירצו ליצור מהקרטונים שהתעוררו לחיים.

  1. בית בובות מקרטון

עדיין נשארים בגזרת הקרטון (כבר אמרנו שמדובר באחד החומרים הכי שווים שיש!), והפעם עם יצירה נוספת: בית בובות מקרטון. כאן באמת תוכלו להתפרע כיד הדמיון הטובה עליכם, וליצור בית בובות יצירתי במיוחד. תוכלו לבנות בית שהוא העתק של הבית שלכם, בית בובות גדול כמו בית מלון (אל תתפתו להכין את הבריכה מקרטון, כן?) או ארמון מלכותי.

  1. דרייב אין ביתי

מי אמר שערב סרט חייב להתרחש דווקא בערב? באחד הבקרים, תוכלו להחשיך את הבית ולבחור את הסרט האהוב עליכם. הכינו קערה ענקית של פופקורן, התלבשו יפה כאילו אתם הולכים לקולנוע ופשוט תשכחו מהשעון ומהזמן – זמן איכות משותף מובטח!

  1. שיעור ציור ביתי

הכינו כן ציור ביתי ממש כאילו כולכם ציירים מדופלמים, ושימו בו כמה צבעי מים בגוונים שונים. כעת, הדביקו על החלון דף נייר גדול וחלק ופצחו בשיעור ציור ביתי על טהרת הצבע והדמיון. תוכלו לצייר את הנוף הנשקף מהחלון, להעתיק ציור מהספר האהוב עליכם או פשוט לצייר ציור מקורי מהדמיון.

  1. ממלכה קסומה

כשארבע הקירות שלנו הם כל מה שאנחנו רואים, קל להרגיש כאילו זה כל מה שיש. אבל מי אמר שאי אפשר ליצור מפלט קסום וצבעוני? לקסם הבא תזדקקו לצנצנת גדולה, סבון ידיים, מים וחופן של נצנצים וחרוזים צבעוניים. הכניסו את הרכיבים השונים יחד לצנצנת וסגרו היטב. כעת שקשקו את התוצרת ופשוט הניחו לילדים לשחק ולבהות בצבעוניות המסחררת והקסומה.

  1. חוזרים למשחקים הקלאסיים

לפעמים, הכי כיף לחזור למשחקים הנהדרים של הילדות ואפילו ללמד את הילדים כמה משחקים שאולי הם לא מכירים. תוכלו לשחק למשל מחבואים (דרך בטוחה לשרוף אנרגיה!) סביב שולחנות סלון או ברחבי הבית, ליהנות ממשחק תופסת משותף אם כמה מבני הבית בבידוד או לסמן את הרצפה באמצעות מדבקות ולשחק קלאס.

  1. זמן גינה

דווקא בזמן הבידוד, הילדים שלנו זקוקים יותר מתמיד לאוויר צח. אם יש לכם גינה בבית – זהו זמן מצוין לנצל אותה לטובת שמש נעימה ודאגה לגינה. תוכלו לבקש מבני משפחה או חברים שאינם בבידוד להשיג לכם כמה מפרחי העונה ופשוט לשתול אותם יחד. גם אם אין לכם גינה, עדיין תוכלו פשוט לשתול בעציץ ולהניח על אדן החלון את השתיל הנבחר.

  1. מכון ביתי לשטיפת מכוניות

אין דבר יותר טוב מאשר השילוב שבין ילדים וצינורות מים שוצפים. תוכלו לתעל את האנרגיה הזאת לטובת שטיפה ביתית למכונית שלכם. סבנו יחד את הרכב, פנקו אותו בנוזלים משובחים ותנו לילדים לשטוף אותו בכיף.

  1. אלבום תמונות ביתי

זוכרים את כל אלפי התמונות שמחכות בטלפון הנייד שלכם, ואלו מהטיול המהנה האחרון? זמן הבידוד הוא בדיוק הזמן המתאים ליצירת האלבומים שתמיד רציתם ליצור. תוכלו לעשות את הפעילות הזו יחד, לבחור את התמונות הטובות ביותר, לעצב את האלבום בתוכנות השונות ולקשט את האלבום כשיגיע לביתכם.

  • קמפינג ביתי

הביאו את הטבע אל ביתכם! צאו לקמפינג ביתי בשמורה הכי בטוחה בעיר – המרחב הביתי שלכם. תוכנו לבנות אוהל עשוי מקלות ובדים, להוסיף פלייליסט של צרצרים וקולות מהטבע ולצלות מרשמלו על הגז. הוסיפו לכל הכיף הזה גם כוס תה לוהטת וסיפורים מסמרי שיער, ותקבלו את ערב הקמפינג המושלם.

  • הרשימה המנצחת

הרכיבו רשימה ארוכה של חפצים המצויים ברחבי הבית, ותראו מי הילד שמוצא את כל החפצים שברשימה ראשון! גם פעילות נהדרת וגם משחק המפתח את הדמיון ויכולת הזיהוי.

  • שעת השקיעה

השמש מתחילה לשקוע? זה סימן שעוד יום בבידוד מגיע אל סיומו. צרו לכם שגרת יום קבועה במסגרתה תצאו אל המרפסת או אל הגינה בזמן השקיעה עם כוס שוקו, תה או חטיף ושתפו זה את זה ביום שעבר.

  • אפייה משותפת

אחת הפעילויות הכי מהנות שתוכלו לעשות יחד היא פשוט להיכנס למטבח יחד עם הילדים, לבחור מתכון משמח לב ולפצוח במלאכת האפייה והבישול. מדי יום תצטרכו לבשל, לאפות וליהנות מארוחות משותפות – מדוע שלא תכינו אותם יחד? לא רק שכך הזמן יעבור בנעימים יחד ושזו דרך נהדרת להעסיק את הילדים, אלא שכך תסייעו לילדים לפתח מיומנויות חדשות, למדוד יחד מרכיבים ולרקוח מתכונים נפלאים.

  • יוצאים להפלגה

הפכו את האמבטיה הביתית לממלכה קסומה הנמצאת מעבר לים. תוכלו למלא את מי האמבטיה במים, ואז להשיט במים ספינות קטנות, דגים ובובות.

  • זמן לריקוד חופשי

בחרו יחד כמה מהשירים האהובים על הילדים והתחילו לרקוד יחד בכיף. בקשו מהם לרקוד עד שהמוזיקה נפסקת – וכשזה קורה, עליהם לקפוא בתנוחה בה הם היו לפני שהפסיק השיר. כן, כן, גם אם בדיוק הרגל שלהם מונפת אל על! בהמשך תוכלו לשדרג את המשחק ולבקש מהם לעצור בתנוחות ספציפיות כשהמוזיקה נפסקת: חיות, צורות מסוימות ואפילו בתנוחות יוגה.