מספר טיפים נהדרים לעיצוב חדר השינה

אם יש עונג בעולם, הרי שהוא נמצא ברגע הזה שבו אנחנו נכנסים למיטה בסופו של יום ארוך. אז, כשאנחנו אחרי מקלחת חמה, לבושים בפיג'מה האהובה עלינו, אנחנו מוכנים להתנתק מהמולת היום ולתת לגוף שלנו וגם לנפש להירגע. אבל איפה באמת נמצא הסוד שהופך את ארבעת הקירות בהם הקסם הזה מתרחש לחלל מעוצב, נעים ומנצח? רגע לפני שאתם מעצבים את חדר השינה שלכם, הנה טיפים שיהפכו לכם את השינה לחלומית ויגרמו לכם להתגאות בחלל הכי מפנק בבית.

 

מתחילים בפנג שווי

פנג שווי, אם עוד לא נתקלתם במושג לעומקו, היא שיטה סינית עתיקה הגורסת שלכל אלמנט בחלל יש השפעה על האנרגיה של האנשים בו. לכל צבע שנבחר, סגנון עיצובי ואפילו לכיוון הרהיטים השונים בחדר יכולה להיות אנרגיה חיובית, מרגיעה, ממריצה, סוגרת או פותחת, בהתאם לבחירות שנעשה. אז מהתורה השלמה והענפה הזו ניקח את הכלל החשוב ביותר לחדר השינה, זה שישפיע גם על איכות השינה שלכם: לא מציבים מיטות זוגיות כשהגב שלהן חוסם את הדלת. השאיפה העיצובית שלכם, וגם זו שתיראה הכי טוב, היא להציב את המיטה כך שהגב שלה מופנה אל הקיר וה"רגליים" פונות כלפי חוץ, בניצב אל הדלת או מולה.   עיצוב נכון ומוקפד, לצד חלוקה נכונה של החללים בדירה יוכל גם לעזור לכם בעתיד להגדיל את שווי הנכס אם תרצו להשכיר או למכור אותו.

מילת המפתח: סדר

חדר השינה הוא מקום לביטוי אישי, זה נכון, אך מומלץ שלא להעמיס עליו באביזרים, רהיטים כבדים אם החלל קטן מדי ועוד. ככלל, חשוב שלכל אלמנט בחדר יהיה את המקום המתאים לו, זה שישרת את הצרכים שלכם באופן הטוב ביותר. מה זה אומר? הקצו מקום מסודר לשידות לילה עליהם תוכלו להניח ספרים, משקפיים, בקבוק מים, מנורת לילה וכל חפץ שתרצו שיהיה קרוב אליכם, דאגו למתלה שישמש אתכם לתליית בגדים וחפצים בהישג יד והקצו גם פינה מיוחדת לנעליים, כך שלא ישוטטו להן בחלל.

פלטת צבעים

לצבע יש כוח אינסופי. הוא מסוגל להעניק לחלל מראה רגוע ושליו, דרמטי ומלא כוח, או לתת לו לוק של ג'ונגל אורבני שמח ותוסס. כאן אתם נכנסים לתמונה: איזו אווירה תרצו לייצר בחדר השינה? בהתאם לתשובה, צרו פלטת צבעים מתאימה. למראה דרמטי תוכלו ללכת על פלטת צבעים של זהבהב, שחור ולבן, למראה רומנטי ורגוע תוכלו לבחור בפלטה פסטלית ונעימה בגווני ורוד, ניוד או תכלת, ולמרבה תוסס ושמח תוכלו לשחק עם גוונים נועזים, דוגמת ירוק עז, ורוד וכדומה.

הגודל כן קובע

גולת הכותרת של הבחירות שתעשו בחדר השינה היא ללא ספק בחירה של מיטות זוגיות. המיטה, המוצבת במרכז החדר, מושכת אליה את העין ולכן כדאי להשקיע במצעים איכותיים, רכים ונעימים, כמו גם לבחור את גודל המיטה המתאים לכם בהתאם לפרופורציות בחדר ולצרכים שלכם. לא משנה במה תבחרו, הקפידו על הרמוניה עיצובית בחלל, בין המיטה לבין יתר הפריטים שבו, דוגמת שידות הלילה, ארון הבגדים ועוד.