לעצב את חדר השינה בתקציב נמוך

זה הדבר הראשון שאתם רואים בכל בוקר – חדר השינה שלכם. כאן אתם קמים ועושים את הצעדים הראשונים לקראת היום החדש. לכן, גם אם לא מדובר בחלל מרכזי של הבית, עדיין חשוב שתהיה בו אווירה נעימה ומזמינה, ורצוי מאוד לעצב אותו באופן המבטא את האישיות שלכם ומתאים לצרכים שלכם. אך גם אם החלטתם לעצב מחדש את חדר השינה, אין זה אומר שעליכם להשקיע בכך סכומי עתק. גם תקציב נמוך יכול להוביל לשדרוג ניכר ומשמעותי של חדר השינה.

כמה מילים על סדר וארגון

רבים מאתנו עוד זוכרים את תקופת ההתבגרות שלנו שבה ההורים הזכירו לנו שוב ושוב לסדר את החדר שלנו. זה לא תמיד הצליח להם, מסיבות ברורות – תקופת ההתבגרות רצופה באירועים מרגשים ובסערת נפש המתבטאת בין השאר גם בחדר השינה. אך חשוב לזכור כי מדובר בקשר דו-כיווני; כאשר אנחנו חיים בסביבה מסודרת ונקייה, אם החדר שלנו אינו עמוס וגדוש, כך אנחנו מרגישים רגועים ונינוחים יותר. לכן, כאשר חושבים על עיצוב מחדש של חדר השינה, יש להתייחס גם למקומות האחסון העומדים לרשותנו. גם אם קבענו תקציב מוגבל, נוכל עדיין לחשוב על פתרונות מתאימים. לדוגמה, אם אנחנו לא מתכוונים לרכוש ארון חדש, נוכל להתחיל בסידור הארון הקיים, ומסירה של פריטים לא נחוצים. בשלב הבא, ניתן להיעזר בקופסאות אחסון לחלוקה פנימית קלה של הארון, או שנוכל לבחור שידות אחסון קטנות שיסייעו לשמור על הסדר בחדר.

חידוש במקום רכישה

אחת המגמות המובילות ביותר היום היא שימוש במוצרים קיימים ומיעוט ברכישה של מוצרים חדשים. בבסיסה של מגמה זו ההכרה בכך שבמקרים רבים כבר יש לנו את הדרוש לנו, וכל שנדרש הוא הסתכלות חדשה או פשוט שכבה רעננה של צבע. ובאמת, רהיטים רבים יכולים לזכות למראה חדש ומעודכן בכמה אמצעים פשוטים:

  • חידוש צבע: זוהי הדרך הקלה ביותר להתאים רהיט ישן לעיצוב חדש. עם זאת, היא דורשת מעט מיומנות וכמובן חזון אסתטי. לכן, מומלץ להתייעץ עם חברים שכבר עברו תהליך דומה, או לפנות לאנשי מקצוע שיחדשו את הרהיט במחיר המוסכם עליכם.
  • חידוש ידיות: ידיות של שידות וארונות משפיעות מאוד על המראה של הרהיט, וניתן להחליף אותן בקלות יחסית.
  • שינוי ייעוד: יש לכם ארגז עץ ישן, מגירה מיותמת של ארון כתיבה שכבר נמסר? תוכלו להשתמש בהם כדי להכין מקומות אחסון חדשים בחדר השינה.

לצד השקעה בחידוש רהיטי חדר השינה, תוכלו להרכיב את חדר החלומות שלכם גם בעזרת צבע טרי. נסו לבחור צבעים המרגיעים אתכם ותוכלו לשלב בהם גם אלמנטים עיצוביים בצבעים אחרים בעזרת שבלונות. לסיום, נסו לשלב בחדר צמחים שיתאימו לחדר השינה ויסייעו לנקות את האוויר ולהכניס קצת צבע ירוק שיהיה נעים להתעורר אליו בבוקר.

ובכל זאת – במה כדאי להשקיע?

גם כאשר התקציב שלכם נמוך, תמיד מומלץ לחשוב על היבט אחד או על פריט אחד שבו חשוב לכם להשקיע. כשמדובר בחדר השינה, המוקד יהיה בדרך כלל סביב המיטה, ובתחום זה לא מומלץ להתפשר. מיטה איכותית המותאמת לצרכים האישיים שלכם היא תנאי הכרחי להבטחת בריאות השינה שלכם, ולכן כדאי שתבחרו אותה בקפידה. מיטה מרופדת למשל, בעלת משענת נוחה ורכה תהפוך את השהות בחדר השינה לנעימה עוד יותר. אחרי הכול – מלבד שינה, המיטה משמשת אתכם להירגעות, לצפייה בטלוויזיה לקריאה. בחירה במיטה הכוללת ריפוד איכותי ויוקרתי תאפשר לכם לסיים את היום בשלווה ולהתחיל אותו באנרגיות טובות.