למה כדאי לקנות רהיטים אחרי החגים?

לקראת החגים נדמה שכולנו עסוקים בשדרוג מראה הבית שלנו ובעיצובו מחדש. זה הזמן לעשות קצת סדר, לנקות את מדפי הארונות ולמסור פריטים ישנים שאין בהם צורך. מי שמארח בביתו בני משפחה או חברים בוחר לעיתים גם לחדש את הריהוט ולהחליף את הספה או את שולחן הסלון שידעו ימים טובים יותר. המטרה כמובן ברורה – להציג בפני האורחים בית נאה ומטופח. אך לעיתים, עיצוב הבית מחדש ורכישת רהיטים חדשים מומלץ לבצע אחרי החגים. אז מדוע כדאי לקנות רהיטים חדשים בייחוד עכשיו, אחרי פסח? על כך במאמר הבא.

אחרי החג – מתחדשים

במשפחות רבות החגים הם תקופה עמוסה, וחג הפסח במיוחד נחשב לזמן מאתגר. מכיוון שהחג חל בתקופת האביב, רבים מנצלים את ההזדמנות לניקוי יסודי של הבית, לסידור הארונות ולהשלכה או למסירה של חפצים מיותרים. במהלך הניקיונות אנו מגלים לא פעם כי רהיט זה או אחר כבר אינו במצב טוב וכי יש צורך להתחדש בפינת אוכל או במערכת ישיבה. אך לא תמיד מומלץ לרכוש רהיטים חדשים לפני החג. אם אנחנו מארחים בביתנו בוודאי יגיעו לביקור בני משפחה רבים וילדים קטנים. כך הבית מתמלא בשמחה ואור, אך גם בעומס רב וכן… בלא מעט לכלוך. אם לפני החג קניתם כורסה חדשה, או התחדשתם בסלון, קחו בחשבון כי הם עלולים להתלכלך או להינזק. לכן, רצוי אולי להמתין מעט עד שתחלוף המולת החג.

קנייה באווירה רגועה

כל מי שאי פעם ניסה לרכוש מתנה בדקה ה-90 לפני כניסת החג יודע בוודאי מה מתרחש בחנויות. תורים אין-סופיים, נציגי שירות שלא תמיד פנויים להתייעצות, חנויות גדושות בקונים, רעש ודוחק. לעיתים אין לנו ברירה אלא להתמודד עם המצב הזה, במיוחד אם אנו נדרשים לרכוש מתנת חג למארחים. כך, לפעמים נצא מהחנות כשבידינו פריט נאה אך לא בהכרח המתאים ביותר, וייתכן שהיינו מוצאים מתנה יפה בהרבה אילו היינו מבקרים בחנות שקטה ורגועה. מתנה לחג ניתן להחליף בקלות יחסית, אך כאשר מעוניינים לבחור סלונים או חדרי שינה, המצב מורכב יותר. פינות אוכל או סלונים רצוי לא לבחור "על רגל אחת" וגם חדרי שינה יש לרהט בתשומת לב רבה. אחרי הכול – אנחנו נבלה שעות רבות בחדרים אלו גם לאחר שהחג יסתיים. לכן, דווקא אחרי החג, כאשר האווירה בחנויות נעימה ונינוחה ותנועת הקונים דלילה יחסית, ניתן להקדיש לבית שלנו את תשומת הלב והזמן המגיעים לו.

משתלם יותר

על איכות משלמים. לרהיטים, בייחוד לפריטים העשויים חומרי גלם משובחים, נקבע בדרך כלל מחיר מסוים המשקף את טיבם. אך לקראת החג מחיר הרהיטים עשוי לעלות בשל הביקוש הרב וגורמים רבים נוספים. דוגמה לכך היא כאשר הלקוח מתכנן להזמין בני משפחה להתארח אצלו והוא מעוניין שההזמנה תסופק במהירות לפני כניסת החג. הזמנות דחופות לפני החגים מחייבות היערכות מיוחדת של החנות ולכן גם עלות המוצר עשויה להיות גבוהה יותר. זאת אחת הסיבות שדווקא כעת, כשהחג מאחורינו, זוהי הזדמנות נהדרת לחדש סלונים ולעצב מחדש את חדרי שינה או פינות אוכל. מכיוון שהביקוש לרהיטים חדשים יורד אחרי החגים, ניתן לא פעם למצוא מבצעים מיוחדים על פריטים שקודם לכן מחירם היה גבוה בהרבה. כך, רכישת רהיטים אחרי החג הופכת להרבה יותר משתלמת.

לא צריך למהר

יש רכישות שאנחנו עושים בלי לשים לב כמעט. אם הילד רוצה למשל צעצוע קטן, אנחנו קונים כוס קפה בדרך לעבודה או אנחנו בוחרים כיסוי חדש לטלפון הנייד.רכישות אלו אינן כרוכות בהתחייבות גדולה מצדנו ולכן הרכישה מתבצעת במהירות ובקלות יחסית. לעומת זאת, פריטי ריהוט חדשים אנו בוחרים בדרך כלל בתשומת לב רבה. לפעמים אנחנו גם רוצים להתלבט, לבדוק אפשרויות נוספות, לבחון שילוב בין צבעים שונים ולשקול היטב איזה חומרי גלם מתאימים לנו יותר. האם למשל נרצה ספה מעור, או שמא נעדיף אולי ספה בריפוד בד? לעיתים נעדיף שבן משפחה יגיע אתנו לחנות להביע את דעתו, ולפעמים גם המעצב או המעצבת שלנו יבקשו לאשר את הבחירה. לכן, תהליך בחירת הרהיט עשוי להיות ארוך יחסית, ומכאן גם ההנאה ממנו; ההתלבטות בין דגמים שונים, המגע עם חומרי הגלם והבחירה בצבעים – כל אלו הם חלק מהנה בתהליך הרכישה. מכאן גם היתרון שיש לקניית רהיטים אחרי החג – אין צורך להאיץ את תהליך קבלת ההחלטות, וכך סביר להניח שבסופו תקבלו בדיוק מה שרציתם.

זמני אספקה אופטימליים

כדי להציע ללקוח מבחר רהיטים מגוון ומרשים ככל האפשר, בחנות קיימים אולמות תצוגה שבהם ניצבים הדגמים השונים. אך כדי לספק ללקוח מוצר איכותי, לרוב מכינים אותו רק לאחר שהלקוח עשה את בחירתו הסופית. הרהיטים מיוצרים בהתאם לבקשת הלקוח והצרכים הייחודים לו. ייצור הרהיטים כרוך בשעות עבודה ולכן קיימים זמני אספקה שעשויים להשתנות. לפני החגים, למשל, כאשר הביקוש הוא בשיאו זמני האספקה עלולים להיות ארוכים יחסית; העומס על החנות גדול ולא תמיד ניתן להתחייב למועד מדויק. אך אחרי החגים העומס יורד בדרך כלל, והחנות פנויה הרבה יותר לקלוט הזמנות חדשות ולטפל בהן. כך נוצר מצב שדווקא אחרי החג זמני האספקה הם האופטימליים ביותר. לכן, אם חשוב לכם לקבל את הריהוט תוך זמן קצר יחסית, מומלץ לבצע את ההזמנה אחרי החגים.