מנורות שולחן בדירות קטנות

בעיצוב הסלון בדירות קטנות מתייחסים בדרך כלל לכוכבים העיקריים – פינות הישיבה ושולחנות הסלון. אלא שחלק משמעותי מהרכבתו של מראה כולל יצירת סלון מסוגנן ונעים לעין, הוא הבחירה בתאורה הנכונה. תכנון נכון של חדר הסלון יאפשר לנצל את אור היום באופן מיטבי וכך יהיה הסלון מואר יותר והאווירה שתשרור בו תהיה חמימה. תכנון התאורה מחייב התייחסות גם לגופי התאורה השונים המשולבים בחדר הסלון ובכלל זה למנורות שולחן. על כך – במאמר הבא.

 

תכנון התאורה בדירה קטנה

כאשר מדובר בדירות קטנות, חשוב לתכנן היטב את נושא התאורה בבית; בית מואר היטב יסייע ליצור מראה מרווח ולבסס אווירה נינוחה ונעימה גם בדירה קטנה ביותר. במרבית הבתים בוחרים בני הבית בתאורת תקרה שבאמצעותה שולטים בכמות האור שבחדר. תאורת התקרה נדרשת למשל כשמארחים בני משפחה או חברים בשעות הערב או כאשר המשפחה מבלה יחד לאחר רדת החשיכה. אך ישנם מקרים שבהם יש צורך בתאורה אינטימית יותר; לעיתים בני הזוג רוצים לבלות ערב רומנטי בסלון, ובמקרים אחרים בני המשפחה מעוניינים לערוך מסיבה שבה דווקא רצויה תאורה רכה ועדינה יותר.

פתרונות תאורה אפשריים

על מנת לבחור את פתרונות התאורה המתאימים ביותר, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע, ושנן כמובן כמה דרכי פעולה שונות. את המתג הסטנדרטי של האורות ניתן לדוגמה להחליף בדימר, וכך לקבוע את כמות האור הרצויה. יחד עם זאת, ישנם פתרונות נוספים וגם אותם ניתן לשלב במערך התאורה הקיים בחדר הסלון. בחירה בתאורת ספוטים עדינה ומכוונת היטב או לשלב פסי תאורה או גופי תאורה בתוך הקיר. אך פתרונות אלו מחייבים בדרך כלל היערכות מורכבת יותר ושינוי במבנה חדר הסלון. לכן, רבים מעדיפים היום לבחור מנורות רצפה או מנורות שולחן שהן אידיאליות עבור סלונים מעוצבים.

מנורת שולחן או מנורת רצפה?

מנורות מסוג זה מאפשרות להאיר באופן ממוקד פינה מסוימת, להבליט את יופיו של פריט כלשהו בסלון, ואף ליצור פינת קריאה נעימה. מנורות רצפה עשויות להיות אלמנט מרשים מאוד בעיצוב הכללי של הבית. ובמקרים רבים, בייחוד כאשר מדובר במנורה בעלת מראה יוצא דופן, היא עשויה להוות מוקד עניין משל עצמה בחדר הסלון. יחד עם זאת, למנורות רצפה חסרונות משלהן; כשמדובר בבית שבו מתרוצצים ילדים קטנים, מנורות מסוג זה עלולות להיות מסוכנות – הילד עלול להסתבך בכבל של המנורה או שהיא עלולה ליפול עליו בעת משחק סוער. גם בדירות קטנות, מנורות רצפה אינן מהוות פתרון אידאלי, וזאת מאחר שהן תופסות מקום רב יחסית. על כן, בדירות קטנות רבים בוחרים במנורת שולחן נאה ולמקמה באזור אסטרטגי, ושאותה ניתן להזיז בקלות בעת הצורך.

בוחרים בשולחן הצד המתאים

אם הוחלט לבחור במנורת שולחן, הרי יש צורך גם בשולחן לסלון שיהיה נכון עבורה. שולחן זה לא חייב בהכרח להיות תואם לשולחן המרכזי שבסלון; להיפך, לעיתים דווקא בחירה בדגם שונה מעט תסייע לרענן את המראה וליצור עניין בסלון. ניתן גם למצוא שולחנות צד בצורות ייחודיות כגון שולחן מתומן, או בחירת שולחן בעל משטח זכוכית שיוסיף קלילות לעיצוב הכללי. צירוף מדויק בין מנורת השולחן המתאימה לבין שולחן צד שיחמיא לה יאפשר לשדרג את המראה הכללי של החדר ולהוסיף מקור אור נוסף – עניין מבורך, בייחוד בדירות קטנות.